Odporové bodové svařování

bodove-svarovani-schinkmann.jpgNejznámější druh odporového svařování. Spoj přeplátovaných plechů je tvořen jedním nebo několika bodovými svary. Pro svařování se používají válcové duté elektrody většinou s vyměnitelnou čepičkou. Ke svaření materiálů dojde po sepnutí zdroje spínačem na dobu T. Svařovanými materiály začne procházet vysoký elektrický proud I, který v místě jejich styku materiály nataví. Současně musí dojít k silnému stlačení ramen svařovacího stroje. V místě styku materiálů se tak vytvoří bodový svar. Dodáním stejného množství tepla do svaru můžeme dosáhnout buď velikým proudem a krátkým časem, nebo nižším svařovacím proudem dodaným v delším čase.

První kombinaci svařovacích parametrů nazýváme tvrdý režim, který vyžaduje současně i vyšší přítlačnou sílu. Druhá kombinace se pak nazývá měkký režim a pracuje se s nižší přítlačnou silou.

Odporové bodové svařování se používá na výrobu přeplátovaných spojů dílců z tenkého plechu, tloušťky běžně do cca 2,5–3 mm, i když bodově svařovat lze i tloušťky větší. Do dnešních dnů je to nejpoužívanější spojovací technologie v automobilové výrobě. Svařuje se pomocí robotů a ve tvrdém režimu. Jenom díky tomu jsou automobilky schopny chrlit spousty automobilů nejen za hodiny, ale i za minuty.

Kromě výroby automobilů a jiných dopravních prostředků (vagóny, letecká výroba) se bodové svařování používá v mnoha jiných oblastech, např. při výrobě domácích spotřebičů, vzduchotechniky, ve výrobě plechových krytů strojních zařízení a různých krabic. Kromě plechů se bodují také kulatiny (dráty, tyče) při výrobě populárních tzv. drátěných programů (nábytkové součásti, police, apod.).

 zpět na začátek...

Máte-li jakýkoliv dotaz, neváhejte nás kontaktovat:

Rádi zodpovíme Vaše dotazy

 *
 *
 *

 * (opatření proti SPAM robotům)
* povinné údaje

Používané výrazy při hledání:

Bodové svařování

 zpět na začátek...